MSFSi tulevikust
27. aprill 2009 / Paavo
Jaanuaris võeti Microsoftis kirves kätte ja Flight Simulator (MSFS) sarja tegijad said kollektiivselt kinga. Selgituseks postitati vaid hädine pressiteade. Vahetult pärast seda, justkui pilkena, asus Microsoft otsima inimesi uue lennusimulaatori projekti kallal töötama – vabu töökohti oli vist alla kümne, seega ei midagi suurt. Kas tõesti?
MSFSi kunstilise külje eest vastutanud Adrian Woods kirjutas üle-eelmisel nädalal huvitava teksti, mis on märkamata jäänud. Ta ütleb selles, et töötab projekti kallal, millest ei lubata veel rääkida (USAs on väga levinud Non-Disclosure Agreement’id, mis seavad vaikimiskohustuse). Ning ometi – ta räägib palju.
MSFSi alaline häda oli tagasiulatavuse-poliitika, mille järgi uus versioon pidi võimalikult suurel määral toetama kuni kahe versiooni vanuseid lisasid. Ühe versiooni arendustsükkel on 2-3 aastat, seega toetama peab kuni 9 aasta vanustel põhimõtetel loodud vidinaid. Näiteks FSXi lennujaamade puhul tähendab see, et ära peab tundma ja suutma kuvada ka neljas formaadis hooneid – FSX uus RIFF, FS2004 RIFF, FS2002 MDL8, lisaks FS2000 ja FS98 ajast pärit primitiivsetel punktide nimekirjadel põhinevad kolmemõõtmelised mudelid. Soovides FSXi üht formaati maksimaalse kiirusega kuvama panna, kannatab teiste formaatide näitamiskiirus. Soovides aga kümnenditaguseid lennujaamu ja lennukeid kasutada, tuleb ses osas kompromisse teha – ning alguse saab hala “aegluse” üle.
Woods kirjutab, et oma uue “tundmatu projekti” raames tunneb kergendust, et ei pea mõtlema vanade jubinate toetamisele ja saab keskenduda kaasaegsete võimaluste maksimaalsele rakendamisele. Eks see on vihje kõikidele lisade arendajatele, kes Avsimis ja mujal kogusid allkirju avalike kirjade jaoks, millega sooviti MSFSi nullist peale ümberkirjutamist, kuna vana pagas on liialt koormav ja tegevusvabadust piirav. Simulatsiooni kiirus ja ressursinõuete madalal hoidmine on absoluutne prioriteet, lisab ta. Taaskord vihje FSXle.
Tema kirjutise pealkiri: “Suunamuutus… teatud määral”.
Lootustandev.